SAĞLIKLI YAŞAM VE SAĞLIKLI BESLENME ÖNERİLERİ - 1



11 Ekim 2013

Aşağıda sağlıklı yaşam ve sağlıklı beslenme ile  ilgili değişik kaynaklardan, değişik kitaplardan  tespit ettiğim (derlediğim) öneriler olacak. Konu muhteva olarak çok geniş. Aşağıdaki önerilerin sağlıklı yaşam ve sağlıklı beslenme ile ilgili tüm tüyoları, tüm bilgileri içermediğini bilin. Bunlar benim tespit ettiğim öneri ve tüyolar. Bu şekilde aynı başlık altında birkaç bölümlük yazı dizisi yapacağım. İlk on öneri aşağıda. Diğer önerileri de diğer yazılarımda anlatacağım. Yararlı olması dileğiyle, buyrun bir okuyun :

*** Saglikli beslenip yasam kalitesini yukseltmek hastaliklara karsi vucut direncini aritmak icin gunde 7 ile 8 porsiyon sebze veya meyve tuketilmelidir. Gunluk alinan sebze ve meyvenin en az iki porsiyonu yesil yaprakli sebzeler veya portakal, limon gibi turuncgiller veya domates olmalidir.

*** Stres, yogun is temposu, asiri rekabet ortaminda calismak, uzun sureli psikolojik yipranma kronik yorgunluk hastaligina sebep olabilir. Kronik yorgunlukla basa cikmak icin saglikli ve dengeli beslenin, bol sivi alin ve uykunuzu duzene koyun. Uyarici ilaclar, kafein ve alkolden uzak durun.

*** Kilo vermenin kalici olmasini istiyorsaniz yemek yerken porsiyon kontrolune dikkat etmelisiniz. Bunun icin sizin icin belirlenen porsiyonlari tabaklariniza hazirlayin. Masaya ekmek sepeti ile ekmek, servis tabaklari ile yemek getirmeyin.

*** Diyet yapmak demek tatliyi tamamen hayatimizdan cikarmak demek degildir. Tatli yemek istediginizde haftada 1 veya 2 gunun ogleden sonraki ara ogununuzun yerine 1 porsiyon sade dondurma, sutlu tatli, sütlaç veya kremasiz meyve tatlilarini tercih edebilirsiniz.

*** Salam, sucuk, sosis, pastirma gibi sarkuteri besinleri yag ve tuz oranlari yuksek oldugundan tuketilmemelidir. Ayni zamanda bu besinler uretilirken yapilarina katki maddesi olarak kanser yapici ogeler yada kanser yaptığından şüphelenilen ögeler eklenmesi nedeniyle sagliga zararli hale gelirler.

*** Yumurta, anne sutunden sonra en iyi kaliteli protein kaynagidir. Kan yaglarini dengeleyici faydali yag asitleri icerir. Yumurtanin icindeki lesitin beyin islevlerinin duzenli olmasina ve iyi kolesterolun yukselmesine yardimci olur. Haftada en az 2 kez beslenmede yer verilmelidir.

*** Saglikli besin secimi yapabilmek icin onceden alisveris listesi olusturunuz, alisverisinizi tok karnina yapiniz. Boylece gereksiz besin alimini onlemis olursunuz ayrıca parasal olarak da tasarruf edersiniz.

*** Sakin zamanlarda alis veris yapin. Eger zamaniniz kisitliysa, marketler cok kalabalik degilken alis-veris yapin. Genellikle sabah erken saatleri, aksam ustleri veya haftasonlari yerine hafta ici ve gun ortasi saatlerini tercih edin. Alis veris icin karar verirken daha rahat hissedersiniz.

*** 40 yaşını geçmiş iseniz beslenirken yagi azaltilmis sut, yogurt,ayran ve peyniri tercih edin.

*** Ofis ortaminda solunum yolu enfeksiyonlarindan korunmak icin ofis ortaminin havalandirmasi iyi yapilmali ve calisanlar tokalasmak veya opmek gibi yakin temas yerine uzaktan selamlasmayi tercih etmeli, ayrica bulasicilik acisindan bulaşıcı hastalığı olan kişinin izne çıkarılması yada tek başına çalışabileceği bir ortam hazırlanmalıdır.


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder