ÖMÜR BOYU KORUMA SAĞLIYACAK GRİP AŞISI GELİŞTİRİLDİ


İNGİLTERE'DE BÜTÜN GRİP TÜRLERİNE KARŞI ÖMÜR BOYU ETKİLİ GRİP AŞISI GELİŞTİRİLDİ.

Birkaç gündür gripim. Tam sayamadım ama ya dört ya beş gün oldu. Doktora falan gitmedim. Geçecek biliyorum çünkü. Aspirin yuttum günde 4-5 defa. Ve geçti sayılır ama 4-5 günümü meşgul etti benim. Grip olunca griple ilgili yeni bir haber dikkatimi çekti. Haber şöyle :

İngiltere’de bilim adamlarının, tek doz uygulanacak ve bütün türlerine karşı ömür boyu koruma sağlayacak grip aşısı geliştirdikleri bildirildi.

The Daily Mail gazetesinin haberinde, Oxford Üniversitesi bilim adamları tarafından yapılan araştırmalar sonucunda geliştirilen aşının klinik denemelerinin başlatıldığı belirtildi.

Klinik denemelerde başarı sağlanması ve yaygın üretime geçilmesi halinde her yıl grip aşısı ihtiyacının ortadan kalkacağını kaydeden gazete, "Eğer aşının denemeleri başarıya ulaşırsa, bu, her yıl değişik türde aşı geliştirme ihtiyacını ortadan kaldırdığı gibi, önceden aşı stoku yapılabilmesine de olanak verecek" diye yazdı.

Oxford Üniversitesinde aşı projesini geliştiren ekibin başkanı Dr. Sarah Gilbert, aşının denemeleri sonucunda güvenli ve etkili olduğunun kanıtlanması halinde 5 yaşından itibaren herkese uygulanabileceğini söyledi.

***

İnşallah başarılı olur diyelim. Ama grip fazla ağır bir hastalık değil. Ara sıra hasta olup sağlığın kıymetinide bilmek gerekiyor galiba. Eee grip de olmazsak ne olacağız? Grip dışındaki tüm hastalıklar ciddi. Neyse haber böyle. İyi olan neyse o olsun. (06 Eylül 2008)

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder